یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در عکاسی کودک به ان بسیار توجه داشت وجود محیطی آرام و مناسب جهت عکس برداری است . مخاطبین ما کودکان و نوزادان کوچکی هستند که ممکن است تحت شرایط بیرونی قررا گرفته و دچار استرس و نا آرامی شوند. حال انکه در آتلیه عکاسی کودک برای رسیدن به بهرتین عکس ها باید محیط را تا جای ممکن آرامش بخش و زیبا طراحی نماییم تا به محض ورود کودک در ان محیط به صوتر ناخودآگاه جذب آنجا شده و احساسا امنیت و آرامش نمای

 

آتلیه تخصصی کودک و فراهم کردن محیطی مناسب برای عکس برداری

قطعا چون مخاطب ما یک نوراد چند روزه و یا چند هفته ای است باید به رعایت بسیاری از نکات مهم بپردازیم تا در نهایت بتوانیم محیطی مناسب برای این قشر سنی ایجاد نماییم.باید تا جای ممکن سعی شود محطی آرامش بخش و زیبا خلق کنیم تا نوزاد در طول مدت حضورش در آتلیه عکاسی کودک احساس خوشایندی داشته باشد و همین امر می تواند به هر چه زیباتر کردن عکس ها نیز کمک نماید.یکی از مهمترین عوامل دخیل در این بین قطعا نوع رنگ امیزی اتاق و فضایی است که قرا است کودک و نوزاد در انجا قرار بگیرد .استافده از رنگ های شاد و زیبا و دلنشین می تواند برای این مورد گزینه بسیار مناسبی باشد.


در مواجه با یک نوازد و کودک باید دارای صبر و حوصله بالایی بود چرا که او نمی تواند درک کند که در چه موقعیتی است و نمی تواند به هیچ وجه طبق خواسته حرفه ای شما عمل نماید. باید مانند یک عقاب تیز بین باشید و بهترین لحظات را شکار نمایید . یکی از دلایلی که عکاسی کودک را شیرین تر و جذاب تر از سایر رشته های عکاسی می کند شاید همین امر باشد.
در مورد نوع لباس هایی که کودک و نوزاد شما باید به تن داشته باشد ما معمولا حداقل لباس را برای گرفتن عکس پیشنهاد می کنیم.اینگونه هم عکس هایی زیباتر و شیرین تر خواهیم گرفت و هم جذابیت کار بالاتر خواهد رفت. اما در نهایت این بستگی دارد به سلیقه و نظر شما که نوع پوشش کودکتان را انتخاب نمایید.

 

یکی از هنر های عصر معاصر هنر عکاسی است.امروز می خواهیم در مورد این هنر بیشتر برایتان سخن بگوییم. در چند سال گذشته یکی از شاخه های هنر عکاسی که مربوط به کودکان می شود بسیار رشد پیدا کرده و مورد توجه افراد قرار گرفته است.عکاسی کودک این روزها به صورت یک تخصص در آمده است و برای ان قوانین و فرمول خاصی در نظر گرفته اند.

یکی از مهمترین بخش هایی این هنر داشتن یک آتلیه تخصصی کودک است چرا که کودک   را نمی توان در هر محیطی قرار داد و توقع داشت که بر اساس میل شما نیز رفتار نماید . کودک ظریف است و بسیار حساس و می بلایست برای آن محیطی شاد و زیبا و آرامش بخش را ایجاد نماییم تا بتواند در مدت زمانی که در آتلیه عکاسی کودک حضور دارد احساس  رضایت و آرامش نماید.

یکی از تکنیک های مهم عکاسی فوکوش کردن بروی سوژه است و در هنر عکاسی کودک نیز این مورد باید حتما مورد توجه واقع شود تا بتوان در نهایت عکس هایی با کیفیت گرفته شود.سعی کنید زمانیکه می خواهید کادر بندی را انچام دهید همیشه دوربین را به سمت پایین داشته باشید و باید توجه داشته باشید که برای امتداد نگاه سوژه مورد نظرتان تا جای ممکن فضایی را در کادر خالی نگه دارید.

 

هنر عکاسی کودک را می توان زبان تصویری نامید که در ان به جای وازگان با عکس ها در حال حرف زدن و صحبت کردن هستیم.کودکان خود بهترین و بکر ترین سوژه های عکاسی می توانند باشند . انها بدون اینکه بخواهند بهترین ژست ها و طبیعی ترین حالت ها را در روبریو لنز دوربین شما می گیرند و این بهترین فرصت است تا بتوانید لحظات بسیار زیبایی را از کودکان به ثبت برسانید.